Strålande jul?

  • (lördagen före första advent, Lilla jul, firas allmänt i Finland, ej officiell)
  • 13 december Lucia
  • (23 december lilla julafton, lokal företelse, ej officiell)
  • 24 december julafton, kallas ibland dopparedagen
  • 25 december juldagen (helgdag)
  • 26 december annandag jul/annandagen (helgdag)
  • 6 januari trettondag jul/trettondagen (helgdag)
  • 13 januari tjugondag knut (kastar julen ut)
  • 2 februari Kyndelsmässodagen (julen tar slut på andra håll)

  • Dagarna runt jul=)
    Nu är det så att den här uppsatsen ajg pratade om måste vara som en dagbok, jag får altså inte ha med fakta, det ska vara egan tankar här!, vilket är himla bajsjobbigt!
    Det måste vara runt två dataskrivna sidor och jag känner mig inte som den bästa på det. Jag vet att ajg har en förmåga att skriva långt, men att komma på egna tankar på två dataskrivna sidor, jaa där går väl nästan gränsen va?
    Jag har ju verkligen en utmaning framför mig, vilket är bra för att man utvecklas (enligt min lärara)
    Fast man får ju i och för sig skriva om  stort sett vd man vill, bara det har något med julen att göra, så jag kan ju tekniskt sätt skriva om vad jag tycker om julgranar?
    Jahapp, det låter ju superduperkul! (inte)
    Så om det är så att ni har något förslag ajg kan skriva om, så snälla snälla skriv ner det, det skulle vara guld värt!

    (madde, du som är så bra på  det där med svåra långa, men finurliga ord och som har så lätt att komma på bra saker, hjälp mig nu då!)

    Nu tänker jag sitta och titta på pirates tre för andra gången idag och åma mig över att ajg inte är Orlanso Blooms flickvän och samtidigt Johnny Depps älskarinna! Vilken drösits man skulle vara i då!, Jag säger bara att jag skulle göra vad som helst för det precis VAD SOM HELST!

    haha ha det bra, hej svejs!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0